Orange Cyberdefense en Claroty verhogen veiligheidsniveau van het OT-domein

Orange Cyberdefense, cybersecurity-specialist, heeft de handen ineengeslagen met Claroty. Claroty is een specialist op het gebied van cybersecurity binnen het OT-domein. Het Claroty-platform beschermt elk OT-, IoT- en IIoT-middel door uitgebreide zichtbaarheid, detectie van bedreigingen, risico- en kwetsbaarheidsbeheer en veilige externe toegangsmogelijkheden te bieden. Orange Cyberdefense kan dankzij dit inzicht en met hun expertise de geïdentificeerde risico’s gericht adresseren.

Het partnerschap helpt organisaties binnen de industriële sector en de kritieke infrastructuur hun industriële activiteiten veilig te houden. Dit is nodig doordat deze activiteiten steeds meer geautomatiseerd en onderling verbonden worden en daardoor meer blootgesteld zijn aan een groot aantal cyberbedreigingen.

Steeds meer organisaties in het OT-domein maken de stap naar Industry 4.0: een manier van werken waarin verregaande automatisering binnen het productieproces wordt doorgevoerd op basis van data. Dit met als doel de productieprocessen optimaal in te richten en zo min mogelijk resources toe te passen. Veel organisaties in deze sector hebben op dit moment alleen nog geen zicht op de cybersecurityrisico’s die bij deze manier van werken horen. Dankzij het partnership van Orange Cyberdefense en Claroty krijgen organisaties dit inzicht wel en worden de risico’s geadresseerd. Organisaties kunnen zo veilig de stap naar Industry 4.0 zetten.

Klanten van Orange Cyberdefense en Claroty profiteren door het partnership van een totaaloplossing. De oplossing van Claroty geeft een schat aan informatie die dreigingen in het OT-domein inzichtelijk maakt. Het is Orange Cyberdefense die de oplossing implementeert en vervolgens, op basis van de verkregen inzichten en hun jarenlange ervaringen in cybersecurity, de impact van de dreigingen mitigeert. In de samenwerking trekken de partijen op als één team, wat zich onder andere kenmerkt doordat Orange Cyberdefense het single point of contact is. Dit om de klant optimaal te ondersteunen.