‘De veilige keuze’ is arbeidsmarktcampagne van Trigion

Ook de beveiligingsbranche heeft te maken met krapte op de arbeidsmarkt. Het is reden voor Trigion om groots in te zetten met een arbeidsmarktcampagne. Of eigenlijk de bestaande campagne ‘Trigion. De veilige keuze’ nieuw leven in te blazen, zegt recruitmentmanager Marike Graham van de Schiedamse beveiliger ‘Twee jaar terug was de arbeidsmarktcampagne nét live gegaan toen Covid eraan kwam. De campagne heeft ons veel gebracht, maar we hebben nog altijd mensen nodig.’

Door de continue behoefte aan personeel ontwikkelde Trigion in 2019 een nieuwe propositie om medewerkers aan te trekken. Dat werd ‘Trigion. De veilige keuze’. Die campagneslogan was de optelsom van vier factoren die bestaande medewerkers in een intern onderzoek terug speelden.

Twee jaar later is er aan de voordelen van werken bij Trigion niet veel veranderd. Wel is de marktsituatie compleet anders, erkent Trigions ervaren recruitmentmanager. Marike: ‘Het is een uitdagende periode voor recruiters. Zo gek als nu heb ik het in achttien jaar tijd nog niet meegemaakt. Er staat een groot aantal vacatures open bij Trigion en Embrace.’

Inzetten op sociale aspect

Met de hernieuwde inzet van de employer branding campagne wil Trigion mensen interesseren voor het beveiligersvak. Korte films met echte medewerkers in de hoofdrol op zetten het beeld van het vak goed neer. Marike: ‘We focussen vooral op het sociale aspect. Beveiligen is een vak geworden van mensen aanspreken en attenderen op. Een beveiliger van Trigion is iemand die zaken vooraf goed kan inschatten, voordat ze escaleren.’ Ook al is Trigion sterk in de toepassing van technologie in de beveiliging, toch heeft investeren in mensen prioriteit. ‘Manbeveiliging blijft altijd belangrijk.’

De campagnefilms moeten diverse doelgroepen aanspreken: de gediplomeerde beveiliger, de beveiliger in opleiding (aspiranten) en potentiële beveiligers zoals scholieren en studenten. Marike: ‘Scholieren en studenten die graag bij politie of justitie willen werken maar nog niet in aanmerking komen, kunnen bij ons een tijdje ervaring opdoen. En we mikken ook op de mensen die voorheen in de horeca werkten of bij evenementbedrijven.’