Nieuws  
 

Tijdens het gratis braintainment congres 'OUT OF BUSINESS' op woensdagavond 6 november wordt MKB- Nederland geconfronteerd met de invloed van cybercrime en typisch menselijk gedrag op ondernemen in deze tijd. Het congres dat plaats vindt in Cultuurkoepel in Heiloo wordt georganiseerd door het Regionaal Platform Criminaliteitsbeheersing (RPC) en is bedoeld voor ondernemers, IT- en kwaliteitspecialisten, overheden en bestuurders.

De rol van de CEO wordt geplagieerd, orders worden afgevangen, betalingen worden omgeleid, software wordt gegijzeld, klantenbestanden worden ontfutseld, identiteitsfraude woekert en reputaties staan op het spel. “De risico’s komen niet meer alleen van buiten. Het gevaar komt van binnen,” aldus Peter Hoes, bestuursvoorzitter van het RPC. “Cybercrime heeft een steeds grotere invloed op de samenleving en steeds vaker is het MKB slachtoffer. Ondertussen heeft maar liefst 90% van de ondernemers zijn internetbeveiliging niet op orde. Dit gaat over samenwerken, afspraken maken en over gedragsverandering. Tijdens het congres zetten we struisvogelpolitiek om in bewustwording en het ondernemen van actie. Tijdens het congres wordt veiligheid een beleving met een serieus maar hoog entertainment gehalte!”

Over de menselijke factor, grote golven en veiligheid in het brein
Een unieke mix van theater, talkshow, les en verbinding wordt tijdens het avondcongres ingezet om het publiek doeltreffend in actie te laten komen. Daders, slachtoffers en experts gaan in op de do’s en don’ts. Dagvoorzitter Maarten Witte geeft vanaf 19:00 uur het podium in Cultuurkoepel Heiloo aan drie inspirerende sprekers. Vanaf 18:00 uur kunnen de aanwezigen kosteloos gebruik maken van  een uniek buffet met onder andere ‘fishing’ (makreel), ‘fire walls’ (pittige zalm), kruidige ‘gehacktballen’ en ‘what-sapjes’.  

De eerste lijnen worden uitgezet door technologie- en innovatie-expert Danny Mekiç (32), één van de meest gevraagde sprekers van Europa over innovatie, technologie en klantgericht ondernemerschap. Mekiç helpt toonaangevende organisaties zichzelf opnieuw uit te vinden door een visie op de wereld van morgen te ontwerpen en effectieve innovatiestrategieën te implementeren. Hij gebruikt hierbij technologie om vernieuwende producten, diensten, klantervaringen en manieren van werken te ontwikkelen. De expert beseft dat risico’s door de menselijke factor niet uit te sluiten zijn. "Maar niks doen kan niet. Het is simpelweg de plicht en de taak van het bedrijfsleven om belangrijke gegevens te beschermen tegen kwaadwillenden.”

De veelgevraagde futurist, visionair, TEDx-spreker en auteur Christian Kromme vertelt tijdens zijn inspirerende keynote hoe organisaties kunnen profiteren van de nieuwste technologische veranderingen. De verbindende factor in zijn werk is het onderwerp: Humanification. Kromme: “Organisaties moeten denken als surfers om te beseffen waar de volgende grote golf van technologische verandering breekt. Dit helpt organisaties om succes te halen uit deze nieuwe toekomstige veranderingen. Tijdens het congres helpen we de aanwezigen om in een andere richting te denken.”

Ook Victor Lamme spreekt tijdens ‘Out of Business’. De hoogleraar cognitieve neurowetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam is een expert op het gebied van perceptie en bewustzijn en partner in Europa’s eerste neuromarketing onderzoeks- en adviesbureau Neurensics. Zijn lezing 'veiligheid in het brein' zet aan tot gedragsverandering door effectief 'op de goede knoppen te drukken' in het brein van mensen.

Plaats op:
Datum: 14 oktober 2019
Gerelateerde artikelen  
18-04-2017 Nieuws Universiteit Utrecht presenteert IAM-praktijkcase tijdens Heliview event
31-10-2018 Nieuws DSD Europe en Kaspersky Lab starten VeiligMKB
26-10-2008 Nieuws Congres: 'Winkelbeveiligen doe je zo!'
24-10-2017 Nieuws Public Safety Plein op Amsterdam Security Expo
03-07-2008 Nieuws Europese brandbeveiligers bijeen in Amsterdam
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2007 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,86 seconden.